Wymagania edukacyjne na zakończenie kl. III
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia ma na celu informowanie go o
jego postępach i poziomie osiągnięć edukacyjnych, udzielenie mu informacji zwrotnej o
tym, co zrobił poprawnie, w czym ma braki, udzielanie wskazówek, jak ma się uczyć i w
jaki sposób poprawić błędy, pomoc w planowaniu mu własnego rozwoju, motywowanie
go do podejmowania wysiłku w procesie zdobywania wiedzy, zachęcanie do poprawy
zachowania. To również element informowania rodziców, innych nauczycieli oraz ucznia
o jego uzdolnieniach, mocnych stronach, kłopotach w nauce, a także uzyskanie przez
nauczyciela informacji pozwalających na doskonalenie organizacji pracy i doboru
właściwych metod sprzyjających rozwojowi ucznia. Diagnoza, sprawdzanie poziomu
opanowania wiadomości oraz umiejętności ucznia to obowiązek nauczyciela. Niezbędne
jest stałe monitorowanie postępów i działań ucznia, by można było (razem z nim)
właściwie planować przebieg procesu dydaktycznego.