Wymagania edukacyjne klasa I

Wymagania edukacyjne na zakończenie kl. 1
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia ma na celu informowanie go o jego po-
stępach i poziomie osiągnięć edukacyjnych, udzielenie mu informacji zwrotnej o tym, co zrobił
poprawnie, w czym ma braki, udzielanie wskazówek, jak ma się uczyć i w jaki sposób poprawić
błędy, pomoc w planowaniu mu własnego rozwoju, motywowanie go do podejmowania wysiłku
w procesie zdobywania wiedzy, zachęcanie do poprawy zachowania. To również element infor-
mowania rodziców, innych nauczycieli oraz ucznia o jego uzdolnieniach, mocnych stronach,
kłopotach w nauce, a także uzyskanie przez nauczyciela informacji pozwalających na doskona-
lenie organizacji pracy i doboru właściwych metod sprzyjających rozwojowi ucznia. Diagnoza,
sprawdzanie poziomu opanowania wiadomości oraz umiejętności ucznia to obowiązek nauczy-
ciela. Niezbędne jest stałe monitorowanie postępów i działań ucznia, by można było (razem z
nim) właściwie planować przebieg procesu dydaktycznego.