Wymagania edukacyjne klasa II

Wymagania edukacyjne na zakończenie kl. II
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia ma na celu informowanie go o jego
postępach i poziomie osiągnięć edukacyjnych, udzielenie mu informacji zwrotnej o tym, co
zrobił poprawnie, w czym ma braki, udzielanie wskazówek, jak ma się uczyć i w jaki sposób
poprawić błędy, pomoc w planowaniu mu własnego rozwoju, motywowanie go do podejmo-
wania wysiłku w procesie zdobywania wiedzy, zachęcanie do poprawy zachowania. To rów-
nież element informowania rodziców, innych nauczycieli oraz ucznia o jego uzdolnieniach,
mocnych stronach, kłopotach w nauce, a także uzyskanie przez nauczyciela informacji po-
zwalających na doskonalenie organizacji pracy i doboru właściwych metod sprzyjających
rozwojowi ucznia. Diagnoza, sprawdzanie poziomu opanowania wiadomości oraz umiejęt-
ności ucznia to obowiązek nauczyciela. Niezbędne jest stałe monitorowanie postępów i dzia-
łań ucznia, by można było (razem z nim) właściwie planować przebieg procesu dydaktycz-
nego.