Tydzień Języka Ojczystego

   Obchody Tygodnia Języka Ojczystego rozpoczęliśmy od „lepienia lepiei”, wybrane prace zostały zaprezentowane w holu parteru. W całej szkole można było znaleźć wiele ciekawostek na temat języka polskiego, były to nie tylko łamańce językowe czy zasady pisowni, lecz wyrazy z trudnościami ortograficznymi. 

We wtorek klasy 7 i 8 mogły sprawdzić swoją wiedzę językowo-literacką. Szczególne brawa i wyróżnienie należą się klasie 7a, bardzo dobrze poradzili sobie też uczniowie klasy 7u – gratulujemy.  Klasy młodsze 4-6 również odpowiadały na trudne pytania związane z językiem polskim. Gratulujemy uczniom klas: 4a, 5b i 6c – czekajcie na nagrody.

W środę rozpoczęły się zmagania ortograficzne, każdy dwuosobowy zespół miał do wykonania dwa zadania ortograficzne (np. wykreślanki, uzupełnianki, zaszyfrowane zdania, układanie wyrazów lub zdań z sylab, odgadywanie wyrazów z zakończeniami  -arz, -aż, -ówka)

Wyniki klas:

Klasy 4 – maks.  14 p.

4a – 14 p.

4b – 13 p.

4c – 14 p.

4d – 14 p.

4e – 12 p.

Klasy 5 – maks. 11 p.

5a – 11 p.

5b – 11 p.

5c – 7 p.

Klasy 6 – maks. 16 p.

6a – 9 p.

6b – brak uczniów

6c – 12 p.

6d – 8 p.

6e – 10 p.

Klasy 7 – maks. 21 p.

7a – 19 p.

7b – 19 p.

7c – 15 p.

7d – 16 p.

Klasy 8 – maks. 31 p.

8a – 30 p.

8b – 26 p.

8c – 28 p.

8d – brak uczniów

8s – 31 p.

 

 

W czwartek zaprosiłyśmy uczniów  do udziału w nietypowym konkursie oratorskim. Waszym zadaniem było nagranie krótkiego filmu, jak pięknie czytacie fragment bajki, ulubionej książki  a może notatkę encyklopedyczną, ulotkę, przepis na pyszne pączki, ogłoszenie na przystanku autobusowym. Nagroda trafiła do Jakuba Bartkowiaka z klasy 8d. Gratulujemy.

 

Piątek ogłosiłyśmy  dniem zaczytania, dziękujemy, że przynieśliście do Szkoły ulubioną książkę i na każdej przerwie mogliście rozkoszować się   spotkaniem z ulubionym bohaterem literackim lub możliwością przeniesienia się do niesamowitych miejsc.

W poniedziałek 27 lutego br. walczyliście o zaszczytny tytuł „Mistrza Kaligrafii” – została nim Roksana Klemińska, uczennica klasy 8a. Gratulujemy. 

 

Jednym  z polonistycznych wyzwań było Blackout Poetry, czyli kreatywna poezja” – zabawa w zakreślanie słów na zadrukowanej stronie starej książki lub gazety, dzięki czemu powstawały nowe teksty. Uczniowie wybierali z tekstu od 8 do 15 słów, które tworzyły ze sobą logiczny ciąg (wypowiedź w znaczeniu dosłownym/metaforycznym) – krótką historię, złotą myśl itp.

Dziękujemy wszystkim tym, którzy podjęli się tworzenia.

 

 

Polonistki

i pani Bibliotekarka