Obchody Tygodnia Języka Ojczystego rozpoczęliśmy od „lepienia lepiei”, wybrane prace zostały zaprezentowane w holu parteru. W całej szkole można było znaleźć wiele ciekawostek na temat języka polskiego, były to nie tylko łamańce językowe czy zasady pisowni, lecz wyrazy z trudnościami ortograficznymi.
We wtorek klasy 7 i 8 mogły sprawdzić swoją wiedzę językowo-literacką. Szczególne brawa i wyróżnienie należą się klasie 7a, bardzo dobrze poradzili sobie też uczniowie klasy 7u – gratulujemy. Klasy młodsze 4-6 również odpowiadały na trudne pytania związane z językiem polskim. Gratulujemy uczniom klas: 4a, 5b i 6c – czekajcie na nagrody.
W środę rozpoczęły się zmagania ortograficzne, każdy dwuosobowy zespół miał do wykonania dwa zadania ortograficzne (np. wykreślanki, uzupełnianki, zaszyfrowane zdania, układanie wyrazów lub zdań z sylab, odgadywanie wyrazów z zakończeniami -arz, -aż, -ówka)
Wyniki klas:
Klasy 4 – maks. 14 p.
4a – 14 p.
4b – 13 p.
4c – 14 p.
4d – 14 p.
4e – 12 p.
Klasy 5 – maks. 11 p.
5a – 11 p.
5b – 11 p.
5c – 7 p.
Klasy 6 – maks. 16 p.
6a – 9 p.
6b – brak uczniów
6c – 12 p.
6d – 8 p.
6e – 10 p.
Klasy 7 – maks. 21 p.
7a – 19 p.
7b – 19 p.
7c – 15 p.
7d – 16 p.
Klasy 8 – maks. 31 p.
8a – 30 p.
8b – 26 p.
8c – 28 p.
8d – brak uczniów
8s – 31 p.
W czwartek zaprosiłyśmy uczniów do udziału w nietypowym konkursie oratorskim. Waszym zadaniem było nagranie krótkiego filmu, jak pięknie czytacie fragment bajki, ulubionej książki a może notatkę encyklopedyczną, ulotkę, przepis na pyszne pączki, ogłoszenie na przystanku autobusowym. Nagroda trafiła do Jakuba Bartkowiaka z klasy 8d. Gratulujemy.
Piątek ogłosiłyśmy dniem zaczytania, dziękujemy, że przynieśliście do Szkoły ulubioną książkę i na każdej przerwie mogliście rozkoszować się spotkaniem z ulubionym bohaterem literackim lub możliwością przeniesienia się do niesamowitych miejsc.
W poniedziałek 27 lutego br. walczyliście o zaszczytny tytuł „Mistrza Kaligrafii” – została nim Roksana Klemińska, uczennica klasy 8a. Gratulujemy.
Jednym z polonistycznych wyzwań było „Blackout Poetry, czyli kreatywna poezja” – zabawa w zakreślanie słów na zadrukowanej stronie starej książki lub gazety, dzięki czemu powstawały nowe teksty. Uczniowie wybierali z tekstu od 8 do 15 słów, które tworzyły ze sobą logiczny ciąg (wypowiedź w znaczeniu dosłownym/metaforycznym) – krótką historię, złotą myśl itp.
Dziękujemy wszystkim tym, którzy podjęli się tworzenia.
Polonistki
i pani Bibliotekarka