W październiku Biblioteka Publiczna w Środzie zaprasza na warsztaty kompetencji czytelniczych dla dorosłych i dla dzieci

W październiku Biblioteka Publiczna w Środzie zaprasza na warsztaty kompetencji czytelniczych dla dorosłych i dla dzieci. Ze względu na remont zostaną one zorganizowane w Szkole Podstawowej Nr 2,w budynku przy ul. Dąbrowskiego 50.  Spotkania będą się odbywały we wtorki 4, 18 i 25 października o godzinie 17:00.

Zajęcia prowadzić będzie znana instruktorka  czytania, p. Małgorzata Swędrowska z UAM Poznań. To nazwisko znają już dobrze  nauczyciele nauczania początkowego, a teraz przyjedzie ona do  Środy i podzieli się  z mieszkańcami naszego miasta swoimi pomysłami na trening umiejętności czytania.

Wstęp wolny. Zapraszamy serdecznie do udziału, to niepowtarzalna okazja dla wszystkich osób, które prywatnie lub zawodowo uczą maluchy  czytać, aby zobaczyć, jak ciekawa to może być zabawa dla obu stron – i dorosłego, i dziecka.

Tematyka zajęć:

4.10. , g. 17.00 – Picturebooki – potencjał książki obrazkowej w domu, szkole i przedszkolu. Spotkanie dla dorosłych: rodziców i dziadków, nauczycieli, animatorów kultury, którzy wykorzystują pracę z książką jako sposób na aktywizowanie dzieci w ich rozwoju.Na spotkaniu przyjrzymy się książkom wielowarstwowym, dziełom sztuki, książkom konceptowym, które można wykorzystywać na zajęciach z dziećmi w celu poszerzenia ich wiedzy o świecie, ale i jako narzędzia do samorozwoju.

18.10. , g. 17.00 –Poezjowanie z dziećmi czyli 777 sposobów na czytanie wierszy. Spotkanie dla dorosłych (nauczyciele, rodzice, animatorzy), na którym pokazanych zostanie kilkanaście metod czytania wierszowanych utworów literackich. Uczestnicy będą czytać od końca, zmieniać intonację, szukać pomysłów na aktywne słuchanie przez dziecko.

25.10., g. 9.00 Skakanie między wierszami, spotkanie dla dzieci, na którym trenerka pokaże, jak inaczej czytać wiersze i jak można bawić się wierszami Marii Konopnickiej. Dzieci napiszą od nowa niektóre jej utwory, tak, aby połączyć tradycję ze współczesnością.