Jesienne zabawy logopedyczne

Jesień zainspirowała nas do ciekawych zajęć logopedycznych, na których uczniowie z klas 1 -3 mieli okazję poczuć różnymi zmysłami obecną porę roku, a jednocześnie poćwiczyć logopedycznie narządy mowy i głoski. Na jeżach dzieci robiły kolce za pomocą rozdmuchiwanych plam farby, gdzie przy pomocy słomki, uczniowie ćwiczyli oddech, ale również siłę i domykanie warg oraz cofanie języka. Następnie, pięknie wykonane jeże, dzieci przykrywały liśćmi z zadaniami logopedycznymi, aby pomóc jeżykom uszykować się do snu zimowego. Jednak największą radość wszystkim sprawiła DYNIOLINA (czyli ciastolina z dyni ), która uaktywniła nie tylko zmysł dotyku, ale także węchu i wzroku. Zabawa z „dynioliną” zawierała pewne zadania logopedyczne, ale przede wszystkim wpływała na integrację sensoryczną, tak ważną w procesie mowy.

Marta Polk