Uczniowie SP2 na wycieczce w Londynie

Z wizytą u króla Karola III.... wreszice po prawie 3 latach udało się! Wycieczka do Londynu, która była odkładana z powodu pandemii odbyła się! Uczniowie SP2 głównie uczniowie klasy  8a, a także kilkoro uczniów z klas: 6d, 7a, 8c oraz nasi absolwenci spędzili 5 intensywnych, arcyciekawych dni w stolicy UK. Już sama podróż samolotem dostarczyła wielu emocji. Podczas wycieczki uczestniczyliśmy w honorwej zmianie warty przy Buckingham Palace, spacerowaliśmy po parku królewskim w towarzystwie uroczych pelikanów, wiewiórek, gęsi, kaczek i czapli.  Podziwialiśmy Opactwo Westminsterskie, Tower Bridge, Tower of London, Big Bena, dzielnicę rządową z siedzibą premiera. W National Gallery mogliśmy zachwycać się dziełami wielkich malarzy m.in. podziwialiśmy "Słoneczniki: Vincenta van Gogha.  Wrażenie zrobiła na nas dzielnica China Town  oraz Covent Garden, gdzie delektowaliśmy się popołudniową herbatką. Miłośnicy Lego odwiedzili ogromy sklep najsłynniejszych klocków na świecie, a wielbiciele słodyczy dostali się do raju M&M'sów. Na Piccadilly Circus obserwowaliśmy ulicznych tancerzy. Londyn zachwycił nas swą różnorodnością. Płynąc rejsem po Tamizie oraz korzystając z przejadżki London Eye mieliśmy okazję podziwiać  miasto z wody i z powietrza. Poznaliśmy mroczne tajemnice Tower of London,  udaliśmy się na spacer tropami Sherlocka Holmesa. Wieczorową porą spacerowaliśmy po parku Kensington, podziwiając angielską jesień, zobaczyliśmy  pomnik księcia Alberta, halę koncertową i pałac Kensington... Udaliśmy się także do dzielnicy Notting Hill, gdzie mogliśmy zobaczyć urocze angielskie kamienice, domy, puby, sklepy i kawiarnie. W Muzuem Figur Woskowych pozowaliśmy do zdjeć z rodziną królewską oraz gwiazdami z świata filmu i muzyki. Zwiedziliśmy największe muzea: Muzeum Historii Naturalnej, w której znajdują się miliony eksponatów przyrodniczych, zabytków archeologicznych, kamieni szlachetnych i minerałów, British Muzuem oraz Muzeum Nauki. To była fantasyczna wycieczka.