Szkolny Dzień Matematyki, czyli II Spotkanie z Królową

Szkolny Dzień Matematyki, czyli II Spotkanie z Królową (Nauk), obchodziliśmy 22.03.2024. Był to dzień wyjątkowy, pełen wrażeń i matematyczno – artystycznych inspiracji. Kolorowe dekoracje tworzyły nastrój, prowokujący do aktywnego uczestnictwa w zadaniach zaplanowanych dla poszczególnych klas.  

W holu głównym szkoły zorganizowano wystawę kalkulatorów, liczydeł i figur geometrycznych. Dla osób interesujących się tematem iluzji i błędnymi interpretacjami obrazu, przygotowana była ekspozycja o złudzeniach optycznych.  

Wśród atrakcji dnia szczególne miejsce zajmował II Przegląd Piosenki Matematycznej. Poszczególne klasy, prezentowały niezwykły muzyczno-taneczny „matematyczny performance”. Śpiewano, tańczono, żartowano - prezentując aktorskie i wokalne talenty. Ze szczególną intensywnością, wybrzmiała intrygująca maksyma podsumowująca ten swoisty muzyczny festiwal: „każdy to przyzna, matma to łatwizna”.  

Nowością naszego SDM-u były Targi Matematyczne, skierowane głównie dla uczniów klas młodszych. Klasy trzecie pod opieką wychowawców odwiedziły budynek przy ulicy Lipowej, gdzie z wielkim zaangażowaniem brały udział w grach i zabawach matematycznych. Na zakończenie matematycznej przygody, uczniowie uczestniczyli w pokazie chemicznym.  

Zadania przygotowane dla klas 4-6 dotyczyły między innymi kształcenia wyobraźni przestrzennej, umiejętności pracy w zespole i kreatywności. Geometryczne wyzwanie polegało na stworzeniu makiety, zachowując perspektywę, proporcje i wykorzystując wiedzę z zakresu rozpoznawania brył geometrycznych.  

Uczniowie klas VII-VIII tworzyli tablice matematyczne, które będą cenną pomocą wykorzystywaną na bieżąco w czasie nauki matematyki a także podczas przygotowań do egzaminu 8-klasisty. Kolejną interesującą ofertą dla uczniów były seanse filmowe, opowiadające o ciekawostkach z życia sławnych matematyków.  

Analizując atmosferę i zaangażowanie całej społeczności szkolnej w działaniach programowych naszego Szkolnego Dnia Matematyki 2024, możemy stwierdzić, że matematyka jest piękna jak sztuka ..., a uczniowie oraz nauczyciele udowodnili, że można ją odkrywać w sposób oryginalny i inspirujący dla wszystkich.

Anita Proksa , a uczniowie oraz nauczyciele udowodnili, że można ją odkrywać w sposób oryginalny i inspirujący dla wszystkich